Již od roku 2008 se inženýři společnosti zabývají způsobem projektování s podporou technologie BIM. Prvním velkým projektem byl nový terminál Letiště Bratislava, zpracovávaný v letech 2008-2009. Projekt byl zpracováván ve velmi krátkých termínech a použití nových technologií bylo jedním z hlavních předpokladů úspěšného dokončení.
BIM
![01_Terminal](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/01_Terminal-1024x577.jpg)
![02_Stadion_HK](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/02_Stadion_HK-1024x570.png)
V následujících letech byl vývoj urychlen a počínaje novým desetiletím jsou již všechny projekty budov zpracovávané technologií BIM. Příkladem může být projekt multifunkčního stadionu a obchodního centra v Hradci Králové.
![03_OSC_HK](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/03_OSC_HK-1024x570.png)
![04_Vinohradska](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/04_Vinohradska-1024x724.jpg)
V současné době se dále zvyšují požadavky na koordinaci objektů a profesí, stejně jako termíny zpracování. Projekt administrativního centra Vinohradská je založen na konstrukci stávajících železničních tunelů.
![05_Tribuna-jih](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/05_Tribuna-jih-1024x478.jpg)
Zároveň jsou navrhovány stále složitější a komplexnější stavby, jejichž zpracování tradičním způsobem tvorby projektové dokumentace již není zvládnutelné. Administrativní budova Letná je vynesena nad jižní tribunou fotbalového stadionu, přitom obě nosné konstrukce jsou mimoběžné.
![06_Bartoskova](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/06_Bartoskova-1024x593.jpg)
V inženýrských stavbách je zavádění BIM s ohledem na odlišný charakter konstrukcí i způsobu projektování dlouhodobější proces. První větším mostním BIM projektem byl drážní most přes ulici Bartoškova v roce 2015.
![07_Marzahn](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/07_Marzahn-1024x357.jpg)
V současné době jsou již i projekty inženýrských konstrukcí a mostů zpracovávány s podporou BIM. Příkladem je projekt lávky ve stanici nadzemní železnice Berlin Marzahn.
![08_Selenec](https://www.vinconsult.cz/wp-content/uploads/2020/09/08_Selenec-1024x724.jpg)
V projektech silničních staveb je zavádění BIM prozatím ve fázi testování, jelikož programové systémy nejsou na tuto technologii úplně připraveny. V případě dálniční křižovatky Selenec bylo použití prostorového modelu nutným předpokladem úspěšného návrhu.